28 augustus 2015

Dreamathon Workshop Cinque Terre


Dit voorjaar kwam er iets leuks op mijn pad wat ik niet af kon slaan.  Ik volg al een paar jaar de Amerikaanse styliste / ontwerpster Justina Blakeney. Ik bewonder haar om haar eigen eclectische stijl en haar ondernemerschap. Ze is een grote inspiratiebron voor mij. Toen ik hoorde dat zij een creatieve workshop in Italië zou gaan geven, aarzelde ik geen moment:daar wilde ik daar zeker bij zijn! De workshop werd georganiseerd in samenwerking met Bianca Gignac van Italian Fix. Zij geeft alternatieve tours voor kleine groepen vrouwen in het gebied Cinque Terre. Dit is een beschermd gebied dat bestaat uit vijf schilderachtige dorpjes aan de kust. 
Eind juli reisde ik af naar La Bella Italia om dit geweldige avontuur aan te gaan. In dit verslag zie je foto's van de workshop, de opdrachten en de heerlijke lunches! Ik zal in een ander deel meer van de mooie dorpjes in Cinque Terre laten zien..
Bedankt Justina, Bianca en andere Dreamathoners voor deze geweldige ervaring! 

Meer info over Cinque Terre vind je in deze reisgids.
Scroll to the bottom for English.
Dreamathoners 2015  Foto: Zio and Sons
De Dreamathon workshop is voor creatieve ondernemers die meer willen leren over personal branding. We leerden over hoe je jezelf onderscheid van de rest en hoe je je ideeën en dromen uitwerkt.  Dit deden we door o.a. oefeningen te doen, te brainstormen, fotograferen en te wandelen in een van de kleurrijke dorpjes. 



We kregen creatieve opdrachten als een soort speurtocht in het dorp en een fotografie opdracht. 


We maakten woorden met de gevonden voorwerpen die we vonden tijdens de speurtocht. Ook maakten we een 'Face The Foliage' een van de projecten van Justina.


Ik en mijn mede Dreamathoners kregen 'les' van Justina in het stadhuis van Riomaggiore. Justina vertelde over hoe zij haar business begonnen is, we kregen tips en mochten vragen stellen. 
De groep bestond uit een meerderheid van Amerikanen, daarnaast een paar Canadezen, een Italiaanse, een Filipijnse, en 'moi' als enige Nederlander.


Het uitzicht vanaf onze werkplek was niet verkeerd! 


s'Middags werden er heerlijke lunches georganiseerd op adembenemende plekken. Daar hoorde een koele lokale witte wijn bij! Salut!


Ik vond het een fantastische ervaring en heb veel geleerd van Justina. Ik vond het ook geweldig om andere creatieven te ontmoeten en ervaringen te delen.


Zon, zee en anti pasti!


Samen proosten tijdens de lunch.




Bedankt Bianca van Italian Fix voor het organiseren van deze onvergetelijke workshop!


Detail foto van een leuke foto opdracht


Een cadeautje van Christina Brown, een van de mede Dreamathoners. Ze is een keramiste uit North Carolina en bracht dit handgemaakte schaaltje mee.


Nog meer heerlijkheden...


Gouden zonsondergang in Manarole tijdens een borrel met de groep


This spring something fantastic came my way that I could not turn down. I've been following an American stylist / designer Justina Blakeney for a few years. I admire her for her eclectic style and her entrepreneurship. She is a great inspiration for me. When I heard that she was going to give a creative workshop in Italy this Summer I didn't hasitate for a minute! I wanted to be part of it! The workshop was organized in cooperation with Bianca Gignac of  Italian Fix. She gives alternative tours for small groups of women in the Cinque Terre. This is a protected area with five picturesque villages on the Italian coast.

The Dreamathon workshop is for creative entrepreneurs who want to learn more about personal branding. 
We learned about how to make ourself stand out from the rest and how we develop our ideas and dreams. This we did by doing exercises, brainstorming, photography and hiking in one of the colorful villages.

Late July I travelled to La Bella Italia to start this great adventure. In this report you can see pictures of the workshop and the delicious lunches! I will show you more of the beautiful villages of Cinque Terre in another part.

I want to thank Justina, Bianca and the other Dreamathoners for this great experience! Never would have missed it! See y'all next time! 

Are you interested in the Italian Fix tours? Take a look at the site!

2 opmerkingen:

  1. Anuschka, I have only now been able to finally have a look at your post (life really gets in the way of things sometimes!), and I wanted to say thank you :) How nice to be able to relive our experience again, if only for a few minutes. Much love to you! xo Kiiri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks so much Kiiri! Very sweet! I have another post coming up soon. I couldn't fit all pics in one post ;) XXX

    BeantwoordenVerwijderen