29 oktober 2016

Interior: Funky Denim Wall


De herfst is begonnen, tijd voor wat nieuws! Hoogtijd om mijn keuken eens een makeover te geven. Ik woon al tien jaar in dit huis en ik heb in de afgelopen jaren weinig aan de keuken gedaan.
Met de Kleur Van Het Jaar 2017 'Denim Drift' van Flexa wilde ik een 'Funky Denim Wall' maken. Wil je weten hoe ik deze heb gemaakt? Dat lees en zie je hieronder!

Uitgangspunt was een brocante hangkastje wat ik op de kop tikte bij een kringloopwinkel bij mij op de hoek. Ook had ik een oud vitrinekastje al een paar jaar in mijn rommelkamer staan, waar ik al lang wat mee wilde doen. Nu kwam alles samen; deze twee items wilde ik gebruiken voor de makeover.

Met de Kleur Van Het Jaar 2017 'Denim Drift' van Flexa ben ik aan de slag gegaan. 'Denim Drift' vind ik perfect passen bij mijn makeover: het is een stoere, frisse grijsblauwe kleur, waar veel andere kleuren bij passen.
Met de Flexa Kleurtester keek ik of de kleur wel zou passen op de muur. Om er zeker van te zijn gebruikte ik de Flexa Visualizer App en hiermee kon ik heel makkelijk zien hoe de kleur er zou uitzien op de muur. Heel handig!

Het leek me een leuk idee om de kleur van de muur door te laten lopen in het kastje. Eerst verfde ik een vlak op de muur. De zijkanten en onderkant plakte ik af met crepe tape, de bovenkant verfde ik nonchalant met een blokkwast. Het 'niet af' effect vond ik hier prima passen.
De verf was makkelijk in gebruik, is lekker dik, ik hoefde niet eens een 2e laag aan te brengen. Ook is de verf supersnel droog.
Hetvitrinekastje heb ik half geverfd, zodat je nog kunt zien wat voor kastje het is geweest. Het hangkastje heb ik helemaal blauw geverfd, zodat deze zou wegvallen in de muur.
Om in de 'Denim Drift' sfeer te blijven heb ik de muur afgestyled met vintage servies en blikjes, een schilderijtje en mijn zelfgemaakte jeans muurhangers. De DIY hiervan kun je in een vorige post lezen. Natuurlijk mogen bloemen en planten niet ontbreken.
Het is een speelse 'Mix & Match' muur geworden en ik ben superblij met het resultaat!

Met dank aan Flexa. Meer weten over Flexa? Check hier de site.

Scroll down for English

Mijn Funky Denim Wall in de keuken

Met de Flexa Visualizer App kon ik makkelijk zien of de kleur op de muur zou passen

Op mijn Instagram pagina liet ik 'Work In Progress' zien

Mijn zelfgemaakte jeans muurhangers versterken het 'Denim Drift' gevoel

De kleur van het jaar 2017 past prima bij andere kleuren

Beide kastjes zijn in de 'Denim Drift' kleur geverfd

Vrolijke accessoires van de kringloopwinkel

Bloemen komen extra mooi uit bij de grijsblauwe kleur.

Styling & Fotografie: Hipaholic

English:

Fall has begun, time for someting new! Time to give my kitchen  a makeover. I have lived n this house for ten years and I have not done too much in the kitchen in recent years except for cooking.
I wanted to make a Funky Denim Wall. Want to know how I did this? Read and watch it above.

The starting point was a wall cabinet from the thriftshop. I also have an old cabinet in my junk room and I want to do something with it for so long.  Now it all came together! These two items I wanted to use for the makeover.

I have used The color of the year 2017 'Denim Drift' from Flexa. 'Denim Drift' fits perfectly to my makeover: it's a cool, crisp gray-blue color, and so many other colors go with it..
With the Flexa Colourtester I tested if color would fit on the wall. To ensure I used the Flexa Visualizer App and I could see very easily how the color would look on the wall. Very handy!

I thought it is a great idea to let the color of the wall 'running' in the cabinet. First I painted a piece on the wall. For the sides and bottom I  used crepe tape, the top I painted casually with a block brush. The 'not finished' effect fit in here just fine.
The paint was easy to use, is nice and thick, I did not even have to apply a 2nd layer, The paint is fast drying.
The old cabinet I half painted, so you can still see what it was before cabinet. The hanging cupboard, I completely dyed blue so that it would 'disappear' into the wall.
To get into the 'Denim Drift'  feel I styled the wall with vintage crockery, a painting and old jeans wall hangers. The DIY this can be read in a previous post. And of course I used plants and flowers.
I'm super happy with the result!

Thanks to Flexa

2 opmerkingen:

  1. Oh wat is het mooi geworden, heb de neiging om ook aan de slag te gaan met deze prachtige kleur :-))

    BeantwoordenVerwijderen