2 juni 2017

Travel: Colorful Porto



Ik ben al ruim een week terug van Porto, maar nog elke dag denk ik aan deze mooie stad.
Eind mei deed ik deze geweldige stad aan op een inspiratie -en fototrip. In deze post laat ik je meegenieten van de schoonheid en kleur die Porto rijk is. Ik heb mij er niet verveeld, er is genoeg te doen, te zien en aan lekker eten en drinken is er geen gebrek. Ik vond het net een openluchtmuseum, met overal kleurrijke gebouwen met de bekende 'Azulejos' , Portugese tegels.

Ik verbleef in een sfeervolle Airbnb apartement in het historisch centrum, Ribeira, waar ik een paar minuten lopen van de rivier de Douro vandaan zat. Langs deze rivier vind je veel restaurants en cafe's. Ik vond het er erg toeristisch, maar wel gezellig. In de wijk Ribeira staan veel monumentale panden die op de Unesco werelderfgoedlijst staan. Er zijn veel vervallen panden, maar deze worden in de nabije toekomst gerenoveerd. Men is al zo'n tien jaar bezig om het centrum op te knappen.
De geschiedenis werd mij verteld tijdens een rondleiding van Portowalkers door de oude stad. Dit zijn lokale bewoners die verschillende rondleidingen geven in Porto. Zeker de moeite waard!

Ik heb genoten van Porto en heb zeker Instagram waardige foto's kunnen nemen en veel inspiratie opgedaan, zoals je hieronder kunt zien.

Scroll down for English


Kleur kleur kleur!

Lokale markt Mercado do Bolhao

Plantenkraam bij Mercado do Bolhao

De beroemde 'Azulejos' die op vele panden te zien is

Porto streetart

Mooie kleurcombinaties en kitscherige balkonnetjes

Meer 'Azulejos'

Kleurijke huizen in de oude wijk Ribeira

Uitzicht op Porto vanaf Gaia aan  de overkant. In Gaia zijn veel portkelders te vinden

Mijn sfeervolle apartement in de wijk Ribeira

Een typisch ontbijt in Porto met veel zoetigheden

Mural van tegels bij Steak 'n Shake van Joana Vasconcelos

Photos: Hipaholic

English:
I've been back from Porto for more than a week, but I think of this beautiful city every day. At the end of May I went on a trip to this beautiful city for inspiration and to make pictures. In this post, I will take you to the beauty and color that Porto has. I did not get bored, there's plenty to do, to see and  there is good food and drinks. I found it like an open-air museum, with colorful buildings with the famous 'Azulejos', Portuguese tiles.
I stayed in a charming Airbnb apartment in the historic center, Ribeira, where I was a few minutes away from the Douro River. Along this river you will find many restaurants and cafés. I found it very touristy, but cozy. In the district of Ribeira there are many monumental buildings listed on the UNESCO World Heritage List. Sometimes the properties have expired, but they will be renovated in the near future. The history was told to me during a tour of Portowalkers. These are local residents who give different tours in Porto. Definitely worth it.
I enjoyed Porto and have taken enough Instagram worthy pictures, as you can see below.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten